We willen graag gebruikmaken van cookies.

  Cookie-instellingen

Mapstructuur en uitwisselen bestanden Loon Online

Tips onderscheid Loon Online en lokale schijven en mappen

Hoe de schijfstructuur en mapweergave er ook uitzien bij u, er bestaan gelukkig een aantal zekerheden die u bij twijfel alsnog op weg helpen. Daartoe de onderstaande zes tips.

1) De 'Snelle toegang'-mappen (in het Nederlands 'Bureaublad', 'Downloads', 'Documenten' en 'Afbeeldingen') vanuit Loon Online staan allemaal in de Loon Online-omgeving. En dus niet op uw lokale pc.

Deze 'Snelle toegang'-mappen zullen als u geheel nieuw begint met Loon Online dan ook nog leeg zijn.

Loon salarissoftware vermelding van uw klantnummer

2) Wanneer u - als bijvoorbeeld - de voorbedrukte loonstroken (pdf) vanuit Loon Online opslaat dan plaatst u die standaard in de map 'Documents' ('Documenten') in uw eigen Loon Online-omgeving. U ziet dan ook in het 'pad' uw klantnummer staan. In ons voorbeeld 148062: 

Loon salarissoftware vermelding van uw klantnummer

U weet dan - door de vermelding van uw klantnummer in het pad - dat het gaat om Loon Online, en niet om uw lokale pc.

NB Laat de benaming 'C:\Users (Gebruikers)\' u niet van de wijs brengen, het betreft hier wel degelijk Loon Online, niet de lokale C-schijf op uw pc.

3) De schijven F: en H: in Windows Verkenner staan op Loon Online als de schijfnaam het woord 'online.loon.nl' bevat:

Loon salarissoftware Uitwisselen bestanden lukt toch niet?

Deze twee online.loon.nl-schijven (F en H) zijn altijd aanwezig in de Loon Online-omgeving, dus ook bij u.

4) In het verlengde van 3): als er in de schijfnaam géén 'online.loon.nl' staat vermeld dan betreft het een schijf op uw eigen pc, dus lokaal.

Onderstaand een voorbeeld, met de lokale schijven rood omkaderd. In uw geval zal na de '[schijfletter] op ***' veelal de naam van uw bedrijf volgen:

Loon salarissoftware Uitwisselen bestanden lukt toch niet?

5) Vindt u ondanks de bovenstaande tips nog steeds een lokale netwerkschijf niet? Dan is er nog de zogeheten 'tsclient', die al uw lokale schijven (dus buiten Loon Online) laat zien. Zelfs de externe schijven, mochten die er zijn.

Hoe komt u bij de tsclient? Heel simpel:
- Dubbelklik in het Loon Online-startscherm op 'Loon Online Documenten'.
- Onderin vindt u 'Netwerk' (in het Engels 'Network'). Klik daarop.
- De tsclient verschijnt. Klik daarop, en u ziet al uw lokale schijven staan. Inclusief de eventuele netwerkschijven en externe schijven:

Loon salarissoftware Uitwisselen bestanden lukt toch niet?

Conclusies tsclient:
- Tsclient toont alle schijven van uw netwerk buiten Loon Online.
- Met tsclient kunt u dus alsnog een schijf in uw netwerk vinden en gebruiken (ook externe schijven), zelfs als die schijf niet direct wordt getoond via Windows verkenner in Loon Online.

Tsclient is dus een soort 'ontsnappingsroute' mocht u een lokale schijf niet op de reguliere wijze kunnen vinden in Loon Online's Windows Verkenner.

6) Ten slotte meer een waarschuwing dan een tip. De toetsencombinatie Windows 'vlaggetje' met de letter E op uw toetsenbord, levert op uw pc de snelle doorsteek op naar Windows Verkenner.
Echter, als u die doorsteek binnen Loon Online hanteert, wordt niet Windows Verkenner op Loon Online geopend maar (alleen) die van uw pc. Lokaal, dus. De Loon Online-omgeving wordt niet getoond.

Met andere woorden: Windows 'vlaggetje' met de letter E op uw toetsenbord werkt niet binnen Loon Online.