Werkkostenregeling in Loon
Kosten uit uw financiele administratie
De werkgever vergoedt buiten Loon om hoogstwaarschijnlijk nog een aantal
kosten aan de werknemers. Deze vergoedingen worden vanuit de financiële
administratie ingevoerd in Loon bij de aangifte loonheffingen in het veldje 'Totaal
Werkkostenregeling uit financiële administratie'.
Daar vult u in welk bedrag (inclusief BTW!) er in een periode onder de
Werkkostenregeling moet worden geschaard vanuit uw financiële administratie. Immers,
een deel van de werkkosten-bedragen zal dus buiten het Loon-pakket om gaan,
maar ze verschijnen uiteraard wel in uw boekhouding.
Het bedrag dat u invult in het veld 'Totaal werkkostenregeling uit financiële
administratie' neemt Loon vanzelf mee in de vergelijking met de vrije ruimte
van 3,0% (boven de € 400.000 1,18%).
Percentages 2023. Geeft u dus uw totale werkkosten op, en niet alleen
het deel waarover (eventueel) eindheffing moet worden betaald.
In het onderstaande voorbeeld bedraagt het 'Totaal werkkostenregeling
uit financiële administratie' € 330:
Afbeelding: 'Loonaangifte', 'Totale werkkostenregeling uit financiële administratie'