Mijn.loondossier.nl. Uitgebreide uitleg

Verkeerd e-mailadres werknemer?

Het kan gebeuren dat u het verkeerde e-mailadres van een werknemer (*) hebt ingevuld.
De situatie is dan als volgt:

• De werkgever heeft het e-mailadres van de werknemer verkeerd ingevoerd in Loon, of een
  onjuist e-mailadres ontvangen.
• De werkgever heeft de werknemer met het verkeerde e-mailadres aangemeld voor
  mijn.loondossier.nl.
• De uitnodigingsmails voor mijn.loondossier.nl zijn dus nooit aangekomen bij de werknemer.
  Immers, het e-mailadres klopte niet. Echter, de gebruikersnaam is wel aangemaakt.
• De werkgever vraagt na bij de werknemer of hij nu bij mijn.loondossier.nl kan. Nee dus,
  want de twee uitnodigingsmails (1 x gebruikersnaam, 1 x wachtwoord) zijn nooit
  aangekomen.
• De werkgever corrigeert het verkeerde e-mailadres in Loon en denkt dat het probleem
  daarmee is opgelost. De gebruikersnaam verandert echter niet.
• De werknemer kan nog steeds niet bij mijn.loondossier.nl. Want – en dat is de crux – de
  gebruikersnaam en het wachtwoord staan in de (nooit ontvangen) e-mails aan het
  verkeerde adres!
• Noteer het onjuiste e-mailadres, vul vervolgens het juiste e-mailadres in in Loon.
• Verzend opnieuw de gegevens naar het dossier van werknemer via 'Loon vandaag',
   'Werkgever' (linksbovenin), 'Verzend gegevens naar mijnloondossier' (onderin).
• De werknemer kan vervolgens op mijn.loondossier.nl inloggen met de verkeerde
  gebruikersnaam, dat wil zeggen met het verkeerde e-mailadres.
• Op de portaal van mijn.loondossier.nl klikt de werknemer op 'Wachtwoord vergeten'.
• Er is een e-mail verstuurd naar het e-mailadres bij gebruikersnaam *** (foutieve e-
  mailadres) met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord.
• Ga terug naar 'Aanmelden': https://mijn.loondossier.nl/Aanmelden
• Nu kan de werknemer op mijn.loondossier.nl inloggen met (nog steeds!) de verkeerde
  gebruikersnaam en het zojuist aangemaakte wachtwoord.
• De werknemer kan nu op mijn.loondossier.nl de gebruikersnaam (nu nog het verkeerde e-
  mailadres) aanpassen. En eventueel ook het wachtwoord.

(*) Als u bij de werkGever een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld, volg dan dezelfde stappen als bovenomschreven maar dan met het juiste e-mailadres van de werkgever.