Als u werkt met Microsoft Office 365, zou u dan het onderstaande willen invullen bij de LoonMail-instellingen? Via 'Opties', 'Persoonlijke instellingen'.
• Gebruik LoonMail
Vink deze optie aan als u problemen
ondervindt met het e-mailen vanuit Loon Online.
• Naam afzender
Dat is de naam van de 'afzender' die de
ontvanger van de mail te zien krijgt. Bijvoorbeeld: Administratiekantoor AA,
Zwolle.
• E-mail afzender
Dit is uw eigen e-mailadres. Bijvoorbeeld:
info@admkantoorAA.nl
• Mailserver
Als 'Mailserver' vult u hier in:
smtp.online.loon.nl
• Poortnummer
Als 'Poortnummer' vult u hier in: 25. Werkt
dat niet? Gebruik dan nummer 587.
• Gebruik SSL
'Gebruik SSL' niet aanvinken
• Gebruikersnaam
De 'Gebruikersnaam' niet invullen. Het veldje
leeglaten, dus.
• Wachtwoord
Het 'Wachtwoord' niet invullen. Het veldje
leeglaten, dus.
• Domein
Het 'Domein' niet invullen. Het veldje
leeglaten, dus.
• Kopie naar
Hier kunt u het e-mailadres ingeven dat via
een CC of BCC een kopie krijgt van de e-mails die u via LoonMail verstuurt.
Meestal zal dat uw eigen e-mailadres zijn.
• Let op: tevens SPF-record via uw
DNS-provider
Bij deze oplossing adviseren wij u om bij uw
DNS-provider (waar uw domeinnaam is geregistreerd) ook een zogeheten SPF-record
aan te maken of aan te passen.
Indien dit bij SPF-record u onbekend is, dient u uw netwerkbeheerder te
verzoeken om in het SPF record: 'a:mail.online.loon.nl' in uw DNS-zone
'uwdomeinnaam.nl' op te nemen.
Zonder deze aanpassing wordt uw e-mail wel verstuurd maar zal door modernere
e-mailservers veelal worden geblokkeerd als 'niet legitiem'.
Al uw andere gegevens blijven onveranderd bij uw DNS-provider.