Loonstrook e-mailen nog toegestaan onder AVG? Veilig alternatief: mijn.loondossier.nl
Handboek Loonheffingen over uitreiken loonstroken
Als administratiekantoor of werkgever verzorgt u onder meer de salarisadministratie voor de medewerkers. De loonstroken stuurt u dan (bijvoorbeeld vanuit Loon) per e-mail, met in de bijlage de pdf met de informatie.
In het handboek
Loonheffingen staat over salarisstroken dat u: 'verplicht bent om de werknemer
een loonstrook (een opgave van de loongegevens) te geven. Dit moet u op de
volgende momenten doen:
– bij de eerste loonbetaling
– bij elke wijziging in de loonbetaling.'
Zolang een salaris niet wijzigt, hoeft er dus niet elke periode een loonstrook
te worden overhandigd. Dat zal vooral het geval zijn bij werknemers met een
vast werkschema, en dus een vast salaris.
Wanneer een
werkgever (schriftelijk) overeenkomt met zijn werknemers om de loonstrook per
mail te versturen, is dat toegestaan. Die overeenkomst mag in de
arbeidsovereenkomst of later hebben plaatsgevonden.
Terug naar boven | Mag u onder de AVG nog steeds loonstroken per e-mail toesturen? » |