Pensioenaangifte Syntrus Achmea

Werkgever doet administratie zelf => account aanvragen

Als een werkgever zelf verloont en dus zelf de pensioenadministratie voert, dan zijn de benodigde stappen om de pensioenaangifte voor te bereiden kort en simpel. Want u hebt dan als werkgever alleen een account nodig bij Syntrus Achmea (SA). Onderstaand het stappenplan.

Stappenplan:
1) Van SA ontvangt u in separate brieven uw tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord.
2) Ga naar https://www.pensioenaangifte.nl/ en log in via 'Mijn pensioenaangifte'.
3) Kies uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
4) U ontvangt van SA een e-mail om de inloggegevens te activeren.
5) Log dan opnieuw in bij 'Mijn pensioenaangifte' met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
6) Doorloop het stappenplan 'Starten met pensioenaangifte'
7) Geef aan dat u zelf gaat aanleveren.
8) U verifieert uw gegevens zoals bekend bij SA.
9) U hoeft - omdat u met Loon werkt - géén inzenderaccount aan te vragen.
10) Vink de optie 'Ja, stuur mij…' dan ook uit in 'Stap 2 van 3':



11) Reden: in Loon is al een sleutel ingevoerd. Alle Loon-gebruikers kunnen via die sleutel
    inzenden.
12) Uw SA-voorbereiding voor de pensioenaangifte is afgerond.